poster

Kawasakiho růže

  • anglický

    Kawasaki's Rose

  • Slovensko

    Kawasakiho ruže

  • Slovensko

    Kawasakiho ruža

Drama

Česko, 2009, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Psema
    ****

    Ejhle... Hřebejk si dal menší pauzu, Jarchovský se aspoň částečně oprostil od pro něj typického dušení obyčejných Čecháčků a najednou máme na stole nejen nejvýraznější a nejhodnotnější film roku, ale i film, který se dá považovat za zdatného konkurenta peckám á la Duel Frost/Nixon. Jen škoda kostrbatého, bídně napsaného úvodu a špatně obsazeného Mikulčíka, jakmile se přejde k lidským popelníkům, disidentským ohlédnutím a bachařským zpovědím, má Kawasakiho růže nejen technickou (kamera hollywoodských parametrů), nýbrž i hereckou a emocionální převahu nad vším, co tu vzniklo za hodně dlouhou dobu.(16.1.2010)

  • Marigold
    ***

    Strašně silný námět, ale zpracování tak napolovic. Některé scény zase prozrazují Hřebejka, jak jsme ho znávali v časech Musíme si pomáhat. Jiné (hlavně scény rodinné) občas zavanou následky jeho nedávných zábavních kašírek. Hlavně úvod se tahá v bezpohlavní křeči a podivně afektovaných výrocích. V dalším průběhu vytane spousta zásadních otázek, které film dokáže zúročit tak na půl. Závěr symptomaticky uvízne mezi skvělým náznakem a doslovným patosem, který zachraňuje jen výtečný Huba. Z jeho úst totiž zní i násilné větné konstrukce hladce. Celkově bych tak Hřebejkův výtvor zařadil na třetí místo za Protektora a 3 sezóny v pekle. Přitom svým aktuálním námětem měla Kawasakiho růže brát na zteč zlato. Na film, který otevírá jedno z nejpalčivějších témat současnosti, totiž víc mluví, než skutečně říká. Ale nešť, respekt si Jarchovský i Hřebejk zase po letech zaslouží – už jen proto, že problém udavačství líčí komplexně. Kéž by však jejich snímek přinesl tak sugestivní očistec, jako německé Životy těch druhých. Pořád se je co učit.(10.12.2009)

  • WANDRWALL
    *

    Takoví lidi přece neexistují, tak se nechovali, ani nechovají. A bohužel nejde jen o tenhle film Hřebejka, ale i mnohé jeho předchozí. Seznamuji se jen s částí lidského já, cítím se ochuzený, proto nemohu přijít na chuť tomuhle patrně nejproduktivnějšímu porevolučnímu režisérovi. Ideální snad jen snad pro filmové začátečníky a lidi, co je nezajímá člověk a historie a knihy.(13.7.2010)

  • charlosina
    ****

    Jsem moc ráda, že se pan Hřebejk od všech těch medvídků a nestydů vrátil do míst, o kterých umí podat zajímavou výpověď. Kawasakiho růže má silný námět a vydařené zpracování, vlastně velmi vydařené zpracování. Příjemným překvapením bylo obsazení Antonína Kratochvíla, který svým přirozeným "bohémským" šarmem dodal filmu silně autentický nádech. Rovněž ostatní postavy podávají perfektní výkon (herecký koncert Miloslava Chudíka), z nich vyčnívá postava Milana Mikulčíka, která na mě působila až trochu rušivým dojmem, resp. jeho projev mi přišel místy nesrozumitelný, nicméně to není výtka, postavu Luďka spíš vnímám jako zajímavou tvůrčí hříčku. // Petr Jarchovský ve spolupráci s Janem Hřebejkou zplodili zajímavé a dráždivé dítko soudobé české kinematografie, které se skládá postupně a s každou další minutou intenzívněji. Scény, v nichž se natáčí rozhovor s Bořkem a Kafkou, jsou nejsilnějšími momenty filmu, které se dovršují v závěru filmu, v němž zaznívá krásná, mnohotvárná čeština. Díky vám za to, pánové, pro příště v úvodu méně křeče a bude to perfektní. 4 a půl *(9.7.2010)

  • golfista
    *****

    Před pár lety jsem v jednom ze svých komentářů psal, že v tvorbě Jana Hřebejka se máme na co těšit. Jsem rád, že jeho poslední film potvrzuje kvalitu. Ze špičkového regionálního režiséra tak vyrostl špičkový evropský režisér a možná (a já bych mu to moc přál) dojde jeho tvorba k uznání i ve zbytku světa. ... Kawasakiho růže je čisté drama, natočené tak přesvědčivě a silně, že ve mně doznívalo ještě několik dní. ... Na komedie na čas zapomeňte pane Hřebejk. TOHLE je parketa, na které umíte skvěle tancovat ...(23.8.2010)

  • - Původně režisér Hřebejk uvažoval, že by do hlavních rolí obsadil kolegy-režiséry. Váženého profesora měl hrát Jiří Menzel, emigranta Jan Němec a bývalého estébáka Jiří Krejčík. Němec nabídku odmítl okamžitě, Menzel vzápětí, proto Krejčíka už ani neoslovil. (Taninaca)

  • - Natáčení Kawasakiho růže bylo zahájeno 7. června 2009 ve švédském Göteborgu. „Švédsko byla přímá inspirace k filmu. Pro Švédsko byl tento film napsán,“ říká režisér filmu. Před několika lety odcestoval Petr Jarchovský na Göteborský filmový festival, a když se tam po roce vypravili již společně s Janem Hřebejkem, seznámili jsme se s celou komunitou místního uměleckého centra. Budova göteborgských výtvarníků, ve kterém umělci pracují, ale i bydlí, byla pro tvůrce natolik jedinečným a fotogenickým místem s obrovským geniem locii, s unikátním výhledem na město, přístav a otevřený mořský horizont, že se tato lokace stala ideálním místem pro natáčení. Nabízela dokonalé spojení typicky městské architektury s přírodou a scénář filmu tak mohl být napsán pro existující reálie. Natáčení ve Švédsku štáb ukončil 17. června a až do 22. července pokračoval v českých lokacích. [Bontonfilm] (POMO)

  • - Snímek získal na filmovém festivalu Berlinale cenu za nejlepší film nesoutěžní sekce Panorama. Tuto cenu vyhlásila ekumenická porota. Druhé ocenění, které si z Berlína film odvezl, získal od Mezinárodní konfederace uměleckého a esejistického filmu (CICAE). (Andresito)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
High Stakes Poker | Rupture (2016) | One Winter Proposal