poster

Mediterranea

  • Francie

    Mediterranea

  • Německo

    Mediterranea - Refugees welcome?

  • Německo

    Mediterranea

  • Slovensko

    Mediterranea

    (festivalový název)

Drama

Itálie / Francie / USA / Německo / Katar, 2015, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • campix
    ***

    [Scope 100 - 2015] Zatím rozhodně nejaktuálnější a možná i tématicky nejpřínosnější film, co jsem měl tu čest ve Scopu vidět. Imigrantské téma je momentálně hodně ožehavé a ať můžeme na toto téma mít názory jakékoli, tak není v dohledné době možné asi žádné uspokojivé řešení této situace. To co my si myslíme, že zažíváme, tak země u Středozemního moře zažívají už nějaký ten pátek a přesně do tohoto prostředí je zasazen příběh dvou afrických imigrantů, kteří mají určité sny a představy a také rozdílný přístup k životu a práce v Evropě. Nepřísluší mi zde hodnotit momentální dění. Tak snad jen k filmu. Je poměrně řemeslně natočen, děj je poměrně poutavý, jen je vidět nedostatek peněz na tvorbu. Ty by mohly pomoci finální eskalaci děje.(7.1.2016)

  • Matty
    ***

    Ve snaze nabídnout zkušenost uprchlíka z první ruky je film relativně úspěšný díky zúžení vyprávěcí perspektivy na protagonistu (což vedle hlediskových záběrů a spontánně reagující kamery prozrazuje malá hloubka ostrosti). Zásluhou střídání lokací a nápadité práce se zvukem (resp. tichem) má film navíc poměrně svižné tempo a vyrovnaný rytmus. Omezený přísun informací a snaha o diváckou vstřícnost si ovšem vybírají svou daň v podobě řady zjednodušení, neoriginality a absence širšího kontextu, jenž při tematizaci migrace v dnešní době považuji za stěžejní. Přes závěrečný výbuch násilí (připomínající závěr Jednej správně od Spikea Leeho), které je ovšem vzápětí relativizováno ještě brutálnějším násilím druhé strany (podobným překrýváním jednoho zla zlem horším předchozího jsou ospravedlňovány také ostatní prohřešky uprchlíků), jde o jednostranný a černobílý pohled, s postavami v jádru buď dobrými, nebo špatnými. Na jednu stranu nesmírně důležitý film, který útržkovité zprávy z médií přetavuje do uceleného a vtahujícího příběhu, by tak pro své nápadné manipulování divákem a ponechání minimálního prostoru pro diskuzi mohl mít přesně opačný efekt, než tvůrci zamýšleli. 60%(18.12.2015)

  • Malarkey
    *****

    50. KVIFF - Zaručeně nejlepší film, který jsem na celém filmovém festivalu viděl. Mediterranea se snaží opravdu hodně objektivně vyprávět aktuálně sakra zajímavé téma uprchlíků, kteří z rodné Afriky utíkají za lepším do Evropy. Odvypráví nám to z pohledu dvou postav, čímž podpoří onu objektivnost. První - Ayiva - se snaží fungovat a dělat všecko pro to, aby se přiblížil lepšímu světu. Abas - jeho přítel - se pro změnu utápí v nekonečné depresi z nepochopení, pro něj, jiného světa. Ten je tam ale v podstatě jako doplněk. Příběh si ve filmu vybojoval hlavně Ayiva a o něm tento film vlastně i je. A nejlepší na tom všem je, že celý ten jeho příběh vypráví od počátku, až do samotného konce. Od cesty z Afriky až po příjezd do Itálie. A podstatný kus v Itálii. Pakliže někdo přejde místy dokumentárně mířenou kameru (především ve vypjatých scénách), tak musí být maximálně spokojen. Nepopírám, že pátou hvězdičku jsem dal i za to, jak režisér po promítání zakončil tento příběh s tím, že je na základě reálného příběhu jednoho imigranta, o kterém se také chvíli rozpovídal.(5.7.2015)

  • EKLEKTIK
    ***

    "Já vím, není to nic moc." Já nevím, ale ten motiv hlavních hrdinů vydat se na strastiplnou cestu z Alžírska přes Libyi do Itálie, mi přišel nějak neopodstatněný. Prostě se sebrali a šli. Ve filmu vůbec nepadla ani zmínka o nějakém nebezpečí či persekuci, která by jim v jejich vlasti hrozila. Akorát Ayiva pořád "skypoval" se svou partnerkou anebo ženou Asetou (Jasně, ti co tento snímek také viděli budou namítat, vždyť Ayiva, jenž měl stejné přijmení jako jeho představitel, tedy Seihon, odpověděl na otázku, že je svobodný, ale když je na "Skypu", na obrazovce pod ikonkou stojí jméno Aseta Seihon.), se kterou měl dceru Zeinu a jimž posílal nějaké dárky i vydělané peníze. No a tak jsem si začal myslet, jestli zde nešlo víc o uprchlíky ekonomické, než o ty politické či náboženské.(12.4.2016)

  • slunicko2
    ***

    Nezaujatý pohled na imigraci do Evropy. 1) Spoiler. Film ukazuje dva africké ekonomické imigranty. Jsou ochotni se přizpůsobit, chtějí poctivě žít a pracovat. Těm lze pomoci tak, že vytvoříme (my = vyspělý svět) v Africe nové pracovní příležitosti pomocí vhodně směrovaných investic._____ 2) Hlavní problém je v nepřizpůsobivých imigrantech, kteří vyžadují, abychom jejich zvyklosti tolerovali, i když jdou proti našim zvyklostem, protože tak jim velí víra._____ 3) Další velkou skupinu tvoří nevzdělaní bláhovci, kteří se zmateni propagandou domnívají, že v Evropě je čekají životní podmínky, jaké znají z amerických filmů a jaké jim slibují převaděčské gangy._____ 4) Ať už patří imigranti do kterékoli z uvedených skupin, řešení je jediné. Nepustit je na evropské území. Vytvořit kontrolní stanoviště v severní Africe i jinde, kde bude potřeba. Přimět příslušné státy, aby souhlasily s navracením uprchlíků. Důslednou blokádou zabránit převozu imigrantů přes moře._____ 5) Bohužel k takovým krokům zatím Evropská unie nedospěla. Očividně nám do bot neteče, jen podrážky trochu prosakují._____ 6) 31letý fešácký scénárista a režisér Newyorčan Jonas Carpignano získal za svůj první celovečerní hraný film řadu ocenění. Syn italského otce a africké matky žije a pracuje v Itálii._____ 7) Zajímavý koment: Vančura, +sfinx+.(12.1.2017)

  • - Chlapec, který v závěru filmu krade lahve s vínem, ve skutečnosti ukradl auto režiséra Jonase Carpignana.  Ve chvíli, kdy mu ho sám vrátil, si Carpignano usmyslel, že chlapce do zlodějské scény obsadí i ve filmu. (Mr.curry)

  • - Filmovalo sa na juhu Talianska a taktiež v Maroku. (MikaelSVK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
WinRAR 5 20 Final (x86-x64) Incl Key | High Resolution Movies | Reportages Découverte Montmartre Les Secrets De La Butte