poster

Tajemství smrti slečny Neznámé

  • USA

    The Autopsy of Jane Doe

  • Velká Británie

    The Autopsy of Jane Doe

  • Kanada

    The Autopsy of Jane Doe

  • Austrálie

    The Autopsy of Jane Doe

Horor / Mysteriózní / Thriller

USA / Velká Británie, 2016, 86 min

Režie:

André Øvredal

Scénář:

Ian Goldberg

Kamera:

Roman Osin

Producenti:

Rory Aitken, Fred Berger

Střih:

Peter Gvozdas

Scénografie:

Matt Gant

Kostýmy:

Natalie Ward
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Big Bear
    ***

    Přiznávám, že úplně nejsem příznivcem hororového žánru byť bych jím rád byl. Ale asi mám smůlu, těch solidnějších kousků jsem viděl jen pár a zbytek byl spíše srandovní... Tahle věc naštěstí patří k té lepší polovině byť ani ona se nedokázala zbavit zajetých klišé. Oceňuji origánlí námět s pitvou mladé dívky. Již jen to bude asi pro některé horor sám. Jenže samozřejmě ve filmu jde o něco jiného a tak když v noci policie přiveze neznámou do márnice pod ruce patologa Briana Coxe s tím, že je bezradná a výsledek pitvy musí znát hned ráno, začíná se nám ve filmu odehrávat zajímavá noc. Ono už jen to prostředí s lednicemi, kovovým stolkem s kanálkem na krev, bzučení zářivek... Nic pro neotrlé. Do toho se venku spolčí všechny živly a na okres se řítí smršť. A co čert nechce otce se synem dobře spadlý starý platan uvězní dole ve sklepě na pitevně otce se synem právě ve chvíli, kdy se jim pod skalpely začne objovavat něco moc nepěkného a podivného... Za mně tedy celkem spokojenost, ty náhody a všelijaké výpadky proudu mne sice lehce štvaly, naštěstí tam nikde neběhal bubák v prostěradle a nedal bu bubúúúú... Tři květy durmanu. * * *(30.9.2017)

  • kingik
    **

    Dva šuldové na pitevně, jedna chlupatá vagina na pitevním stole a devadesát minut shánění se po depilačním vosku, který v té tmě nebyl k nalezení. Představte si na devadesát minut nataženou povídku z Věřte nevěřte v technicky kvalitnějším provedení a s hvězdnějším obsazením. To, co by v pohodě stačilo na funkční čtvrthodinku, je zde natahováno do úmoru. Dá rozum, že by jednoho švihlo být devadesát minut na pitevně s mrtvolami, tak se herci chodili nalokat čerstvého vzduchu na chodbu, kde asi pátrali po lepších rolích. Když je ale nehybně ležící "mrtvola" Olwen Catherine Kelly na pitevním stole mnohem lepším hercem, než generačně i herecky rozdílná dvojka Emile Hirsch a Brian Cox, určitě je to na pováženou. Hirsch s Coxem už musejí být fakt zoufalí, když berou hlavní role v takovém nesmyslném škváru. Už úvod nevěstil nic světoborného. Ohořelá figurína na pitevně měla simulovat, že se s ní stalo něco opravdu strašného. A dál jste u filmu mohli v pohodě svačit. Pár vnitřností, Emile Hirsch s počínající prostatou hledal na chodbách toalety, Brian Cox zřejmě s Prostenalem vydržel víc. Veskrze nudně a velmi stupidně pojaté. Řídký scénář, který absolutně nevystačil na celovečerní stopáž, liknavá režie. Ve filmu se střídalo tlachání na pitevně s procházkami po chodbách. Nic víc ve filmu nebylo! Občas se objevilo něco jako náznak atmosféry, hned to ale necitlivě vyplašila nějaká stupidita ve scénáři. A když tam nakonec připlácli ten zoufalý a z prstu vycucaný závěr ve formě vše vysvětlujícího monologu postaršího koronera (a kde vzal Brian Cox najednou tolik info o mrtvole?!), volal jsem Šterclovi, co už měl zkušenosti s patologií ve Vodnících v Čechách, zda by mně neomyl pyj hubkou na nádobí, abych i já zahnal vůni tlejícího masa. Jak bylo zmíněno, být to krátká povídka, mohl být výsledek přijatelný. Takhle to byla natahovaná pičovina, u níž si i nekrofilní sadista začne z nudy stavět z Lega pitevnu, aby se nějak zabavil. Mě to vůbec nechytlo. 3/10(1.2.2017)

  • cukorek
    ****

    Celé to funguje ako má, tajuplnosť, očakávanie čo sa stane nepovolí takmer celý čas a k tomu rocková hudba v rádiu - paráda. Voľba miesta tiež vynikajúca, pretože márnica už sama o sebe budí dojem hrôzy a strachu, k tomu pohľad na pitvu skutočne naplnili moju predstavu o horore. Takto rozpáranú mladú ženu som teda ešte nevidel. Dobre využitý potenciál sa stále stupňoval, majme v momente, keď vydesený Tommy zabil sekerou mladú Emmu. Nesadlo mi však mierne upustenie v závere a tiež slabá snaha dostať sa von z tej podzemnej ordinácie. Slušných 80%.(9.1.2017)

  • xxmartinxx
    *****

    Procedurální orgasmus, který na rozdíl od dalších procedurálních orgasmů, co mě z hlavy napadají (Příchozí, Jedna noc), neuhýbá k nedůslednosti, jež svou vlastní podstatu v důsledku podrývá a musí si nějak náhodně pomáhat, protože si nevystačí s tím, co avizuje. Sice se tu ona pitva promění ve výjimečný případ a ne jednu z mnoha, ale tím si myslím vyloženě neprotiřečím, protože dokážu přijmout, že existence i takového typu filmu je pořád motivovaná "nahodilou výjimečností", a klidně přijmu i, že jde o vypravěčský konstrukt. Dokonce mi nevadí ani uhnutí k žánrovosti a nadreálnosti, dokud opravdu zůstaneme u té avizované procedury, která na to vše reaguje. A dokonce mi nevadí ani mít pak ve filmu zlom, který onu přísně procedurální část posune k volnější akci, pokud to z dosavadního dění nějak vyplývá. Ne jako když lingvisticé sci-fi končí honičkou po vojenské základně prostě proto, že tvůrce nenapadlo nic jiného. A tohle je přesně ono. První, přísně procedurální půlka nastaví situaci, ta se pak posune k akci a nakonec do sebe obě poloviny zapadnou. Takže pětka, protože v rámci tohohle typu filmů to jde sotva líp.(20.12.2016)

  • Marigold
    ****

    První "forenzní" polovina ve stylu "hovory u pitevního stolu aneb orgány vyprávějte" je hodně svěží a napínavá, druhá začne tahat za povědomější žánrové struny a tasí z rubáše otřepané lekačky. Výměny názorů mezi otcem a synem zachvátí občas rigor mortis a závěrečné odhalení není zrovna z kategorie "co neslyšíte o každém Halloweenu", ale poměrně zručná režie a dobrá atmosféra to vítězně pronesou dveřmi spalovací pece. André Øvredal nezklamal, prostě další křupavá historka, tentokrát pokropená formaldehydem a vedená v řízném sagitálním duchu. Mimochodem, je to film, který v jednom probudí nekrofila. Tak trochu.(27.12.2016)

  • - Emile Hirsch (Austin) pred natáčaním navštívil márnicu v Los Angeles a pozoroval naživo pitvy miestnych patológov. Taktiež bol nútený podpísať zmluvu, že nemá nárok na žalobu márnice, ak sa nakazí Ebolou a podobnými nebezpečnými chorobami. (Marceloo)

  • - Emile Hirsch (Austin) sa nechal počuť, že vyjadril obdiv Olwen Catherine Kelly (Jane Doe) za to, že vydržala v nehybnej polohe počas celého filmu. Paradoxne ani nie zato, že bolo náročné nehýbať sa, ale preto, že operačná doska pod ňou bola príliš studená. (Marceloo)

  • - Snímek měl premiéru v září 2016 na festivalu mezinárodních filmů v Torontu. (Shadowland)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Privacy Policy | Life of Pi - Schiffbruch mit Tiger (2012) | épisode 12 streaming