Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morholt
    ****

    Frankfurtský proces s osvětimskými strážci je celkem známou záležitostí, nicméně o tom, co mu předcházelo, se zase tolik nemluví a z filmového hlediska jde takřka o pole neorané. Hlavní hrdina, jehož postava je inspirovaná žalobcem Fritzem Bauerem, se snaží dostat před soud válečné zločince a zároveň musí bojovat proti nezájmu většiny společnosti, která by válku a vše s ní spojené nejraději hodila za hlavu. Někomu může vadit, že film je místy až příliš popisný, ale mě to zcela vyhovovalo a to i proto, že režie tu mravenčí úřednickou práci podává zábavným způsobem. Dále se mi líbilo, že si film uchovává silnou vypovídací hodnotu a to i bez používání fotek, dobových záběrů či srdceryvných historek, které sice přišly na přetřes, ale nepůsobily jako prvoplánový útok na city. A nakonec jsem spokojen i s obsazením. Jediné, co mi trochu vadilo, byly osobní problémy, které mladého žalobce postihly. Ty mi tu přišly trochu navíc, byť s tématem souvisely. Ale to zase nebyla taková vada na kráse. Pro naše distributory je celkem ostuda, že na podobný film může člověk narazit spíš náhodou. 85%(13.4.2016)

  • Malarkey
    ****

    Jsem silně překvapen. Netušil jsem totiž, že Němci si kobereček plný špíny rozhodli vyčistit až po tolika letech od války. A ještě jim do toho každý házel vidle a dělal, jak kdyby žádná válka neexistovala a Německo v ani jedné nefigurovalo. Pro mě osobně byl tento příběh obrovský šok a jsem teda hodně překvapený, že se vůbec někdo pokusil o zfilmování. A to se musí ocenit a minimálně hned několikrát povznést. Přitom ani nemám problém s hercem Sašou Fehlingem, který zahrál hlavní roli vyšetřovatele, jako spíš se samotným závěrem filmu, který byl se vším vyřízenej najednou hrozně rychle. Podle mě až moc rychle na to, jak je film dlouhej. Nicméně co se týče prvního filmu festivalu Německé filmové pavlače, který jsme s kolegou Enšpíglem viděli, musíme říct, že se jednalo o opravdu hodně silný německý zážitek, který dokazuje, na jaké úrovni dnešní německá kinematografie je!(29.7.2017)

  • deLaFere
    ****

    Je neuvěřitelné jak se německá kinematografie postupně vypořádává se stigmatem nacismu, další výborně natočený snímek, který má především v první polovině ohromné grády a v určitých momentech dokázal překvapit i mě, který má vzdělání v oboru. Věděl jsem, že se v Německu po denacifikaci nade vším zavřela voda, ale že takhle moc, to mě už překvapilo. Výborný casting a skvělý scénář, dva hlavní atributy snímku, hvězda dolů je jen za trochu zbytečnou osobní linii hlavního hrdiny v druhé polovině. Jinak opravdu vřele doporučuji. Jedna věc je o těch věcech číst a znát, druhá věc je to vidět, v takhle výborném provedení.(14.5.2016)

  • misterz
    ****

    Bez zbytočného pátosu veľmi rozumne a citlivo vykreslená situácia v povojnovom Nemecku so zameraním sa hlavne na tých, ktorí prežili hrôzy koncentračného tábora. Hneď na začiatku tu na mňa vyskočila jedna pekná myšlienka a síce, že nie na všetko zlé čo sa v minulosti udialo sa dá zabudnúť, nie všetko sa dá len tak zamiesť pod koberec a že tak treba často čeliť svojmu svedomiu. Bolo s podivom, keď mladý, začínajúci právnik a prokurátor nevedel čo to bol Osvienčim, tobôž čo sa tam dialo. Postupné odkrývanie starých rán tak začínalo od nuly a musím podotknúť aj veľmi šikovne a pútavo, pričom sa nezabudlo ani na emotívnu stránku, ktorá mi prišla ako prirodzená a spontánne odvodená od jednotlivých smutných udalostí. 75/100(27.7.2016)

  • laik_60
    ****

    Film o tom aká hlúposť bola tzv "denacifikácia" Nemecka po vojne, ktorá viedla k umlčaniu histórie, potlačeniu viny v zmysle "my nič my sme boli len vojaci, len sme plnili rozkazy". Vo filme padla dobrá veta: "nejde o trest ide o obete a ..históriu .... Film o tom ako spravodlivosť zo zapečatených amerických archívov, "vyplávala na povrch" a pohla svedomím mnohých Nemcov.(29.5.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Replace (2018) | Lernen Leben (397) | HidupMusik