poster

Smrtelné stroje

  • Nový Zéland

    Mortal Engines

  • USA

    Mortal Engines

  • Slovensko

    Smrteľné stroje

  • Velká Británie

    Mortal Engines

  • Austrálie

    Mortal Engines

Akční / Dobrodružný / Fantasy / Sci-Fi / Thriller

Nový Zéland / USA, 2018, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • M.i.k.e
    ***

    je to sice vykrádačka asi 10 věcí a tvůrci se evidentně nejvíc inspirovali tvorbou bratrů/sestrů Wachowských,ale že by to bylo úplně mdlé a nefunkční se říct nedá.Minimálně po vizuální stránce vypadají Mortal Engines opravdu dobře a tu a tam vykoukne i slibný nápad.Obrovská škoda je,že se prakticky nic nedozvíme o věcech,které vypadají z celého filmu nejzajímavěji.Ať už to je několikrát zmíněná 60ti minutová válka,nebo vůbec celý origin tohoto světa.Výsledkem je tak nakonec bezkrevná (doslova) podíváná pro náctileté,která operuje se spoustou klišé a zapadá tak do kategorie Hunger Games,Divergence a dalších podobných...60%(28.1.2019)

  • Yoshitsune
    *****

    V diskuzi sem film kritizoval, jelikož trailery mi přišli špatný, nicméně v kině je to dost o ničem jiném a to se člověk nemusí zhulit aby to pobral. Byť film, mohl být o něco delší a u některé postavy, by si zasloužili rovnou i vlastní film, ale i tak je to v pohodě sledovatelné a divák to pochopí co a jak. Je to tedy mix Mad Maxe, Bioshocku, Terminátora (proč ty pláčeš ?) a je tady hodně steampunku, čtyř hlavňová brokovnice, nějaká magie, piráti, mniši, a dojde i na kamikaze. Nicméně tahle kombinace, od všeho trošku a šup s tím na filmové plátno, prostě a jednoduše funguje. Charaktery sou dobře vyvážený a neni tady, žádná kampaň ala Metoo a #ženy sou lepší a podobné kraviny, které dělají jak ve společnosti, tak i ve filmech akorát bordel. A je to spíš taková změť, menších a větších příběhů, které se vzájemně prolínají a funguje to. Akce je tu hodně a je výborná, nějaké bitky, přestřelky, honičky, pak nějaká velkolepá akce, všechno co má mít správný áčkový filmový blockbuster. Takže má to sice, nějaké kazy, ale nad těmi lze mávnout rukou a užít si film a hned bych si dal pokračování.(7.12.2018)

  • Allien.9
    *****

    Když si plně uvědomujete nedostatky, ale přesto máte pocit, že na daném místě, v daný čas a za daného rozpoložení jste nemohli vidět lepší film... Narozdíl od většiny zdejších odborníků jsem dostala přesně to, co jsem od "Mortal Engines" očekávala, tj. vizuálně odzbrojující post-apo s originálními predátory a černobílými charaktery. V rámci žánru lepší 4* (vizuální stránka, efekty, hudba, myšlenka mobilních měst, originální zobrazení Londýna, napínavá akce, neokoukaná hlavní hrdinka atd. atd.), tu poslední hvězdu přidávám za ňůňáckého Sheehana a za těžké podhodnocení. Modrá? To jako vážně? O co sofistikovanější je úsměvný "Avatar"?(13.12.2018)

  • filmfanouch
    ***

    Režiséru Peteru Jacksonovi se rozhodně musí nechat, že se zapsal do dějin filmografie- natočil jednu z nejlepších filmových trilogií všech dob- Pána prstenů. Poté v roce 2005 natočil výborného King Konga, který vznikl jako Jacksonova pocta k původnímu jím milovanému snímku. V roce 2011 poté spolupracoval se Stevenem Spielbergem na Tintinových dobrodružstvích a jejich společnými silami vznikla nejlepší možná pocta belgickému reportérovi. Jackson se poté vrátil do světa Středozemě s trilogií Hobit a i když by se dali najít výtky, rozhodně se pořád jednalo o Jacksona v parádní formě a pořád povedený příběh se zajímavými charaktery. Produkce trilogie Hobit ale nebyla lehká a zničila Jacksonovi jedno přání. Vysněným projektem Petera Jacksona totiž byli právě Smrtelné stroje, které chtěl i režírovat. Práce na Hobitech se ale opět zkomplikovala a Jackson se tak rozhodl zůstat v roli producenta a režii předal svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi. Jackson tak vhodil ambiciozní sci-fi/fantasy do rukou debutanta a do jisté míry to je fakt, že jsou Smrtelné stroje bohužel solidním zklamáním, jelikož po Pánovi Prstenů a Hobitovi se od Jacksona- i když jen jako producenta- rozhodně čekalo více než což se ve finále vyklubalo ze Smrtelných strojů. Christian Rivers je především trikař a například právě za King Konga v roce 2006 obdržel Oscara. Má tak díky tomu vizuální vcítění, na druhou stranu mu ale chybí ten správný režisérský cit. Ze začátku to přitom nevypadá úplně marně, jelikož úvodní akční scéna je zajímavá, kamerové oblety kolem Londýna berou dech a od začátku je jasné, že po stránce dekorací si dali tvůrci záležet, například verze Londýna z roku 3118 vypadá parádně a mísí prvky současného Londýna s prvky budoucnosti. Bohužel hlavní lákadlo a to obří města jsou ve finále ve filmu celkem nějak nadbytečně, jelikož se vyprávění pochopitelně stačí k postavám, které spolu mají nějaké nevyřešené vztahy/konflikty a vše to nějak spěje k velkému příběhu, tady to ale právě začne bolet. Film vznikl podle knihy Philipa Reevea a já jí nečetl, takže nehodlám soudit zda se jedná o zdařilou adaptaci nebo ne, něco mi však říká, že v knize je nějak vše vysvětleno líp. Co se podrobně stalo v roce 2118, jak probíhala ta legendární šedesátiminutová válka, jak fungují vraždící města....filmová adaptace ale všechno nějak prohodí jenom v pár větách jako by na ní nezáleželo (to, že se film odehrává v roce 3118 je zmíněno při krátké přestávce dvou hlavních hrdinů na svačinu). Hlavní města jsou pořád fajn a neomrzí se, lidské postavy jsou ale problémem větším. Hlavní hrdinka Hester Shawová je bohužel totálně plochou nezajímavou postavou a navíc jí hraje celkově nevýrazná Hera Hilmar, která připomíná jakýsi mix mladé Naomi Watts a Cary Delevigne. Ve výsledku je tak velice zbytečnou postavu a daleko více času mě bavilo trávit s Katherine Valentineovou v podání Leily George, která se nějak musí popasovat s tím, že je tatínek zlej. Příběh Hester je ale neoriginální, nezajímavý a celý její vývoj je celkově prázdný. Daleko zajímavější je tak Tom v podání Roberta Sheehana, ale ani on neprojde nějakým výrazným vývojem. V součtu je tak nejzajímavější Hugo Weaving jako opět hlavní záporák a právě on je asi tím největším důvodem film vidět. Sice má tuto roli už vyzkoušenou a nějaká herecká výzva ho tu nečeká, své si ale odehraje a zůstává nezajímavější postavou filmu. CGI robot Strike v podání Stephena Langa bez kterého by se film reálně úplně obešel raději ignoruju. Problém je také ten, že kromě těchto pár zmíněných postav je tu také pár vedlejších postav.... a všechno nějak spěje k velké bitvě o osudu celého světa, ve které pár postav umře, divákovi ale může být úplně jedno kdo umře, žádná smrt nevyvolá žádný emocionální dopad a to jednoduše proto, že tam ty postavy přišli, něco řekli a za chvíli umřeli. Zrovna toto je asi také v knihách provedeno trochu lépe. Jak jsem říkal, Rivers zvládá vizuální scény s průjezdy měst a dalšími scény, které obsazují vizuální efekty, nejde mu ale vést dialogovky, ,,klíčové zvraty´´ a celkově je vidět, že mu chybí režisérský cit. Zrovna tohle by si Peter Jackson určitě obstaral. Pořád se na to ale vizuálním okem krásně kouká, akční scény jsou zábavné a mají nápady, Hugo Weaving hraje opět znamenitě a celkově je vidět, že na tom byla strašná práce, ve výsledku ale dorazí celkem prázdná sci-fi/fantasy blbina, která je snadno zaměnitelná s několika dalšími (často se mi vybavoval Jupiter vychází) a do roka už si jí dost možná nikdo pamatovat nebude. Na rozjetí nové série to nevypadá, což je na jednu stranu pochopitelné, na druhou stranu škoda, jelikož Peter Jackson má kreativní mysl a to, že bohužel až příliš důvěřoval Riversovi jako režisérovi byl omyl. Snad tedy příští ambiciozní fantasy zrežíruje Jackson sám, poslední film Hobit: Bitva pěti armád přece jen natočil už v roce 2014 a kvalitní režiséři by tak dlouho odpočívat neměli, zvláště když si ty špatní pauzu nedávají.(7.12.2018)

  • Johnny.ARN
    ***

    Čakal som od toho trochu viac. Nie nejak dejovo, ale trailer ma navnadil na to, že bude veľa lovu a veľa pohyblivých miest a veľa skvelých efektov s tým spojených. A ešte aj úvod to všetko splňal,potom ale prišlo vytriezvenie. Smrtelné stroje nesú v sebe stopu tvorcov Pána Prstenov, krásne zábery na krajinu, putovanie, efekty. Dejovo to prinieslo niečo nové, žiaľ, nedokázalo to vyťažiť maximum. Ani z postáv, ani z deja samotného. Veľmi rád by som si pozrel dvojku, lebo potenciál tam je, nesmela by ale ísť v šľapajách jedničky. Vizuálovo pekné, dejovo obstojné a na celom tom balaste okolo to stojí a padá. Vyslovene ma to nesklamalo, ale čakal som trošičku viac. 3 z 5 ( CinemaCity Eurovea )(19.12.2018)

  • - Krátce potom, co jsou Hester Shaw (Hera Hilmar) a Tom Natsworthy (Robert Sheehan) zachránění před nočními lovci, jsou spolu „ubytování“ v jedné mistnosti. Hester Shaw se uloží na postel, Tom Natsworthy si ustele na zemi. Hester Shaw vzpomíná na matku a pláče. Hlavu má ve vodorovné poloze vzhledem k posteli, slza jí ale stéká směrem k bradě. To ale není možné, protože slza by v takové poloze stékala spíše po líci směrem k uším. (mr.rubik)

  • - Smrtelné stroje patří k vysněným projektům Petera Jacksona, režiséra trilogie Pán prstenů a Hobit. Právě komplikované natáčení Hobita mohlo za to, že Peter Jackson přenechal režii Smrtelných strojů svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi a „spokojil“ se jen s rolí producenta. Hobití stopa se nese napříč mnoha dalšími profesemi, Smrtelné stroje mají s Tolkienovými adaptacemi společné scenáristky Fran Walsh a Philippu Boyens a o efekty se znovu postarali oscaroví kouzelníci z Weta Digital. (Zdroj: CinemArt)

  • - Natáčelo se od dubna do července 2017 na Novém Zélandu (hlavně Wellington). (Varan)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Sind wir für die Monogamie geschaffen? Jetzt Frage ich | Download | Nenhum Comentário