ScarPoul

ScarPoul

Pavel Chodúr

okres Bratislava
just the guy

41 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 34 68 101 134
    • 17.2.2019  17:40

    Ono je to veľmi dobre rozbehnuté. Postavy sa dostávajú do komplikovanejších problémov a zároveň ukazujú silnejšie aspekty ľudskosti. Vzťah medzi Jessem a Walterom je v tomto prípade veľmi kolísavý ale má v sebe všetky prvky mentor- žiak. Koniec a posledné dva dieli krásne vypointované. Vedľajšie postavičky zastávajú silnejšie postavenie a každý nový nepriateľ a prekážka je vďaka scenáristickému majstrovstvu logicky podaná a zmotivovaná. Jedna z tých sérií, ktoré nepoľavujú ani na sekundu. Ukazujú silné charaktery a zároveň sú plné zábavnosti, akcie a drámy. Jeden z najlepších seriálov. 3. séria - 90%.

    • 15.2.2019  21:20

    Zatiaľ správne vyvážené. Som zvedavý čo bude ďalej.

    • 14.2.2019  23:00

    DRM je veľmi svojský tvorca. Ale to mám rád. Je pravda, že dakedy takémuto druhu filmov trvá, kým sa dostanú pod kožu, ale zase nie je na tom nič zlé. Jediné čo mi vadilo boli uzatvorené motívy. Vďaka tomu film nefunguje úplne ako dielo, ku ktorému sa môžeme vracať a objavovať stále nové a nové veci. Na druhú stranu je film plný režijných nápadov a v hlavne prvej polovici dominujú nádherné konšpiračné teórie a urban legends. Druhá je už viacej vysvetľujúca, čo celý ten počiatočný feeling trochu kazí, ale aj tak som s tým spokojný. Nič sa tam v zásade nerieši, všetky vzťahy sú prispôsobené myšlienke filmu. Je to trochu ako Lynch a trochu ako Eyes Wide Shut, hoci je to stále iné. Owl Kiss a fakt že všetko so všetkým súvisí a že kultúra podprahovo mení ľudí, vytvára z tohto dielka pozerateľnú, bizarnú a miestami veľmi vtipnú filmovú delikatesu. Andrew zase raz perfektný. A pre mňa zatiaľ najlepšie Mitchellovo dielo.

    • 14.2.2019  09:02

    Stále je to napísané dobre a Ralphova postava sa super vyvíja. Len by som čakal viacej fórikov ako bol Disney. Snaha rozprávať tému viac na vážno oceňujem. Pretože takéto príbehy u deciek treba. Ale neviem sa zbaviť pocitu že je to od určitého momentu veľmi moralizujúce a aj samotné finále ma nechalo pomerne chladným. Je tu ale prierez pekných odkazov a vtipov, ktoré potešia. Len mi to už nepríde také konzistentné. Na to, že sme sa dostali do sveta internetu sa drží film na uzde. Čo je pri niektorých scénach - reklamy, hry pre deti, dark net... trochu škoda. Gal Gadot aj animovaná vyzerá super. A Disney princess rulez!

    • 9.2.2019  21:03
    Vertigo (1958)
    *****

    To ako to krásne mení štruktúru rozprávania. To ako je to prehĺbené pocitmi a takou silou voči charakterom, že nám vzniká porozumenie voči ich konaniu. Burksová kamera sa znova hrá s farbami tak, že máte chuť do toho sveta vkročiť, hoci nemusí pôsobiť vždy prívetivo. Vertigo sa stáva vyzretým filmom, ktorý ale obsahuje všetko, čo bolo pre Hitchcocka definujúce. Či už je to krimi zápletka, zámena, blondýnky a hrdina, ktorý je sympatický a inteligentný. Návrat k dielam, ktoré kedysi definovali žáner a tvorcu, sú pre mňa vítanou zmenou oproti súčasnému mainstreamu a artu. A som vždy za takú návštevu rád, lebo mi to ukazuje ako kedysi túžiaci rozprávať s divákom a prekvapovať ho. Stewart tradične dobrý a Novak krásna. Koniec skvelo graduje napätie a pomáha tomu aj Herrmannova hudba.

    • 9.2.2019  17:09

    Úvod je silný. Tešil som sa. Potom je dlho, dlho prázdno, ktoré má pre nás vytvoriť akýsi prehľad o tom, čo sa bude diať. A finále je potom už chuťovka. Bay sa drží na uzde a odrazu si uvedomujeme, že ako režisér má rezervy. Postavy sú možno dobre zasadené, ale kĺzajú sa po povrchu. Žiadna smrť nie je skutočne dychberúca aj keď akcia je okej. Lenže filmy s podobnou problematikou mali aj silnejšie témy, silnejšie scény a silnejšie posolstvo. V zásade je 13 hodín remeselne dobre zvládnutý film, ktorý ale nie je zaujímavý ani v rámci kontrastoch ani v rámci emócií. Graduje to ale dobre. Rovnako je tam super kamera a toho pátosu je na počudovanie málo. Priemer.

    • 9.2.2019  00:43
    Kúkai (2017)
    **

    Ako keby väčšina súčasných filmov od režisérov, ktorých tvorbu som mal naozaj rád, išlo dole vodou. Chen je super v kostýmových filmoch. Dokázal podávať krásne príbehy, ktoré ma prinútili zamilovať si niektoré aspekty Číny a jej mytológie, rozprávok a histórie. Toto má dobrý nápad. Dokonca mi nevadili ani výrazne digitálne prostredia a zvieratá. Ale ten príbeh na to, že to má byť z časti detektívka je rozťahaný, nezaujímavý a čo je horšie nudný. Atraktívne prostredia a kostýmy, zabíjané ďalším nánosom informácií, ktoré sú nám dávno známe. V prvej polovici filmu totiž všetko zistíme. V druhej sa dostávame do retrospektívy, kde si to akože potvrdíme a ktorá by nám mala pomôcť vytvoriť si voči hrdinom nejaké silnejšie emocionálnejšie puto. Nestalo sa tak. Sám zo seba som prekvapený, že som to dopozeral. Nebolo to ľahké.

    • 7.2.2019  23:35

    Remeselný štandard. Miike nemá už ako keby potrebu prekvapovať alebo posúvať hranice žánru niekde na vyššiu úroveň. V celej tej plejáde filmov začína byť veľmi ťažké nájsť taký, ktorý by odkazoval k jeho zručnosti a schopnosti robiť zapamätateľné filmy a postavy. Suzu Hirose je cute ale to je asi tak všetko. Z detektívnej roviny prechádzame na nadprirodzenú a potom sa to zvrtne na akúsi moralitku. Každá zo samostatných žánrových línií funguje samostatne dobre. Spolu ale vytvára mišmaš nezaujímavých postáv a motivácií, pri ktorých sa o nikoho nebojíme a čo je horšie nikomu ani nedržíme palce. Vyzerá to tak, že remeselne dobre zvládnutý štandard už na silný príbeh zďaleka nestačí. Čo je u tvorcu, ktorý svojho času posúval hranicu únosnosti a dobrého vkusu vyššie, škoda.

    • 5.2.2019  00:37

    Trošku zbytočný diel. Mám rád Jamadove diela a aj táto trilógia o funkčno/disfunkčnej rodine u mňa fungovala. Ani tento diel nie je taký, že by som to musel vyslovene odcudzovať. Rád trávim v tejto zostave dve hodinky a sledujem kam sa osudy hlavných hrdinov posunuli. Ide mi len o to, že po tom všetkom čo si preskákali je táto zápletka veľmi jednoduchá a nenesie v sebe také množstvo trápnych situácií. Je to celkom škoda, lebo to vyšumí do prázdna a zisťujeme, že rodina je stále taká tvrdohlavá ako na začiatku. Aspoň teda niektorí jej členovia. Postavy sa neposúvajú, len reagujú na nové situácie. A hoci je to príjemné, čakal by som od tretej časti trochu viac. Rovnaký feeling som mal s Kitanovho Outrage. Nejako tie tretie časti vôbec nemuseli vzniknúť a udržalo by si to svoj mierny nadpriemer. Takto je to priemerný film, ktorý svojich dvom predchodcom nesiaha ani po kolená.

    • 3.2.2019  16:34
    Prorok (2014)
    **

    Toto sa moc nepodarilo. Čo na tom, že hosťujúci animátori vytvorili nádherné segmenty, keď je to všetko podporené tak silným filozofovaním, ktoré pôsobia bohužiaľ kazateľsky. Nie je za tým žiadny krásny príbeh, ktorý by nám niečo odhalil a ukázal nám iný aspekt. Samotné slová nestačia. Treba tam kontrast. Nič tam nepôsobí zle, hoci tam sú aj negatívne veci. Film, ktorý je nudný a myšlienkovo prázdny. Verím, že kniha je omnoho lepšia. Taká tá premárnená šanca, ktorá s duchovnom nemá veľa spoločného. Hoci je ním celá obalená.

    • 3.2.2019  11:02
    Živitel (2017)
    *****

    Nechaj pršať slová a nezvyšuj hlas, pretože je to dážď vďaka ktorému kvet rastie... nie hrom. Príbeh Parvany v meste Kábul je príbehom ktorý chytí za srdce. Nie je to film pre deti. Je to film pre dospelých videní cez oči dieťaťa. Afgánska kultúra a politická rozdelenie sú najväčšími nepriateľmi pre obyčajné rodiny a pre ženy, ktoré tu nemajú žiadne postavenie. Twomey ale vedie svojich hrdinov cez náhody a dobrodenie aj úskaliami a nebezpečnými miestami kde hrozí smrť. Všetko je to správne vyvážené. A do toho sa rozprávajú príbehy. Nepamätám si, že by mi niečo tak chytilo srdce a zároveň ma tak dojalo ako toto. Minimálne predchádzajúce Mooreové a Twomeyovej diela, neboli písané a robené s takou nutnou úprimnosťou ktorou chceli niečo vypovedať. Hudba nádherná. Na konci výrazná katarzia. Máloktorí tvorca dokáže hovoriť o hrôzach sveta a vojny a zároveň v tom nájsť krásu a nádej.

    • 2.2.2019  21:22

    Komorný film, ktorý funguje v rámci jednoty času a priestoru a ktorý rozpráva o postave ktorá sa snaží revanšovať spoločnosti za chybu. Dejové zvraty sú podávané systematicky a opodstatnene - aby sme sa viacej vcítili do pocitov hlavnej postavy, ktorého okruh znalostí je rovnaký ako ten náš. Väčšina zvratov sú predvídateľné veci, ale na konci zostáva taký ten pocit, že o tých dejových zvratoch to až tak nebolo. Malo to tempo aj atmosféru a Jakob Cedergren zahral svoj part znamenite. Slušné na konci s miernou katarziou.

    • 2.2.2019  12:08
    Steekspel (2012)
    ****

    Taká televízna hra na mačku a na myš, ktorá ma dobre rozmiestnené postavy aj situácie. Verhoeven prezentuje svet, kde každý podvádza každého a kde morálne hodnoty nefungujú ako by mali. Na druhú stranu všetci aktéri hry to akceptujú a v niektorých bizarných prípadoch aj vďaka tomu držia spolu. Úplná akceptácia chýb toho druhého. Skvelá jednohubka s charaktermi , ktoré fungujú aj na malom priestore.

    • 1.2.2019  17:17
    Perníkový táta (TV seriál) (2008)
    ****

    Walter White je super postava. Má presah. Má hĺbku a drobné záchvevy jeho motherfuckerovosti sú veľmi potešujúcim a ozvláštňujúcim prvkom, ktorý si kradne pre seba niekoľko sériových highlightov. Postavy sú dobré a hlavne ich dialógy a reakcie sú uveriteľné. Žiadna hra na istotu. Postavy robia chyby a je to super. Pretože to dodáva sérií jednak na zábavnosti a jednak na autentickosti. Baví ma to, hoci to ešte nemá pre mňa to správne korenie aby som mohol dať plný počet. Som ale zvedavý kam sa to bude vyvíjať ďalej. Konečne som sa k tomuto seriálu dostal a musím povedať, že tých 7 hodín prvej série bolo dosť v pohode. Hoci som si myslel, že vďaka téme to so mnou veľa nespraví. Aaron Paul je super sekundant. 1. séria - 80% Je to dobré. Baví ma to. Dejové zvraty sú zmotivované a celkovo sa to nesie vo veľmi dynamickom duchu. Ústredná dvojica sa skvelo dopĺňa a aj záver v sebe nesie akúsi predzvesť nepríjemných vecí, čo sa na dvojicu pomaličky ale isto zosúvajú. Prvé časti druhej série nervydrásajúce. Tie posledné zase dávajú veľký dôraz na vzťahovú zložku. Je to vyvážené. Poteší Saul ako človek s plánom. Teším sa čo prinesie tretia séria. Zatiaľ 2. séria - 80% Ono je to veľmi dobre rozbehnuté. Postavy sa dostávajú do komplikovanejších problémov a zároveň ukazujú silnejšie aspekty ľudskosti. Vzťah medzi Jessem a Walterom je v tomto prípade veľmi kolísavý ale má v sebe všetky prvky mentor- žiak. Koniec a posledné dva dieli krásne vypointované. Vedľajšie postavičky zastávajú silnejšie postavenie a každý nový nepriateľ a prekážka je vďaka scenáristickému majstrovstvu logicky podaná a zmotivovaná. Jedna z tých sérií, ktoré nepoľavujú ani na sekundu. Ukazujú silné charaktery a zároveň sú plné zábavnosti, akcie a drámy. Jeden z najlepších seriálov. 3. séria - 90%.

    • 1.2.2019  17:17

    Je to dobré. Baví ma to. Dejové zvraty sú zmotivované a celkovo sa to nesie vo veľmi dynamickom duchu. Ústredná dvojica sa skvelo dopĺňa a aj záver v sebe nesie akúsi predzvesť nepríjemných vecí, čo sa na dvojicu pomaličky ale isto zosúvajú. Prvé časti druhej série nervydrásajúce. Tie posledné zase dávajú veľký dôraz na vzťahovú zložku. Je to vyvážené. Poteší Saul ako človek s plánom. Teším sa čo prinesie tretia séria. Zatiaľ 2. séria - 80%

    • 30.1.2019  14:13
    Roma (2018)
    *****

    V zásade jeden z tých filmov, ktoré sa systematicky dostávajú pod kožu. Začína to, ako všedná sociálna dráma a postupne to prechádza do vyhrotenej štúdie ľudských charakterov a vzťahov, ktoré môžu pôsobiť ako obyčajné, ale o to viac diváka zasiahnu. Kamera je neustále v pohybe. Žiadny záber nie je úplne statický. Všetko na obraze žije, dýcha a existuje. Cuarón dostal svojho času oscara za Gravity. Toto je niekde na úplne inej planéte. Hodnotovo aj technicky. Veľmi príjemný film - v zmysle, že prekvapí a zasiahne jednoduchosťou a zároveň komplexnosťou a farbistým vykreslením charakterov - zároveň značne nepríjemný, kvôli dvojici scén - nemocnica a pláž, ktoré budú rezonovať vo mne ešte dlho. Mám pocit, že mexický režiséri sú na vzostupe. A oceňujem každý film, ktorý sa nesnaží dať vode nejakú podobu.

    • 28.1.2019  11:09

    Začiatok zábavný. Potom sa to nesie už v takom nelogickom duchu. Stále mohli vymeniť niečo za niečo - väzňov za nejaký úžasný stroj. Myšlienka dielu potom nie je že pomáhame ale skôr klameme. Neviem. Časti, ktoré sa neberú až tak vážne sú podľa mňa lepšie. Predsa len na filozofovanie tu máme iné seriály. Priemerný diel.

    • 27.1.2019  23:36

    Príjemný film o dospievaní, ktorý sa na nič nehrá. Ukazuje celú tú zmätenosť, vzťahy a túžby niečo dosiahnuť v netypickom háve kórejských stredných škôl, ktoré majú trochu iné pravidlá ako tie naše. Hlavný predstavitelia sú sympatický a hoci to pôsobí ako x-tá variácia na podobnú tému, zdá sa, že ma takýto druh filmov až tak nenudí. Tie prechádzky v daždi, tie momenty, kedy sa rozhodujeme akou cestou sa vyberieme a či sa necháme osudom stiahnuť na tú správnu je otázkou drobných rozhodnutí, ktoré častokrát ani nepostrehneme. Možno o to viac to pôsobí skutočnejšie a úprimnejšie. Príjemne strávené dve hodinky. A jeden z tých filmov pri ktorých si uvedomujem ako veľmi nám mobilné telefóny uľahčili život.

    • 26.1.2019  22:15

    Veľmi dobrý diel. Má to tie správne presahy. Je to napínavé. Krásne to prepája prvú sériu z druhou aj navnaďuje na to, čo sa bude diať. Veľká spokojnosť.

    • 26.1.2019  21:29

    Akože je to blbosť a riadna ale viem si predstaviť, že kedysi by ma to bavilo. Problém je scenár. Je príšerný. Túžil by som to vidieť na vážno. S riadnou dávkou mysticizmu. Kedy postavy nielenže nekonajú hlúpo ale zároveň nemajú potrebu hláškovať a vysvetľovať veci, ktoré sú v zásade pre príbeh nepotrebné. Niektoré veci pobavia a Russell je sympaťák. Ale v zásade je to od Carpentera strašné béčko. Slabé 3*

    • 26.1.2019  15:27

    Vyvrcholenie fajn. Aj scéna s Riley Keough ako Simple. Matt Dillon si strihol fajn postavu - konečne nejakú dobrú po dlhom čase. Ale Trier to už skrátka nemá. Už Nymfomanka pre mňa znamenala akýsi odklon - aspoň jej druhá časť. Ale toto je len plahočenie sa po šokovaní pre samotné šokovanie. To, že sa to obalí do rôznych dejových odbočiek a motivácií z toho ešte umenie nerobí. Boli miesta, kde som sa neuveriteľne nudil. Sion Sono je samohoniaci podstatne lepšie, lebo sa snaží šokovať až pointou. V zásade je to natočené dobre a vo formálnom prevedení na ktoré sme u Larsa zvyknutý ale takýto film v takejto dobe, ešte snažiaci pôsobiť ako high class, vyznieva trochu smiešne. To že je intertextuálny na svoje diela len umocňuje fakt, že jeho predchádzajúce počiny mali väčší potenciál, dušu a presah. Toto je len také samoúčelné nič. Pretrpel som to a to je všetko. Odkazy na grécku mytológiou a božskú komédiou mi príde trochu ako prestrelenie vedľa, hoci samo o sebe to funguje. Sklamanie.

    • 25.1.2019  23:01

    Damien Chazelle je talentovaný režisér. O tom nie je pochýb. Ale La La Land a Whiplash si rád pozriem znova, pretože z každého políčka srší nadšenie a do určitej miery originálny prístup k postavám, ktoré narúšajú trocha zaužívané konvencie. A bohužiaľ životopisné filmy mi často krát nesedia. Ani tá roztrasená kamera alá realita, ani akési vnútorné drámy, ktoré nás síce učia niečo o postave ale čo sa týka jej túžby, ktorú chce dosiahnuť ma nechávajú značne chladným. Tu je veľká škoda že ten prístup k postavám je centralizovaný na dve ( ale aj tak som si k nim nenašiel cestu). Vedľajšie postavy sú len vedľajšie postavy. Nič viac. Ich smrť je v zásade nedramatická, hoci sa to hrá na dôležitosť. Gosling je ale v pohode a Foy keď sa zjavi na scéne, si kradne všetok priestor pre seba. Som rád, že som to videl. Scény vo vesmíre sú naozaj pekné. Je to aj inšpiratívne a Hurwitzova hudba tam krásne pasuje. Formálne nemám čo vytknúť. Čo sa týka pocitov, Bohemian Rhapsody značne v rámci životopisných filmov vyhráva. A to mám vesmír rád a Queen až tak nie.

    • 23.1.2019  22:46

    Zatiaľ asi najlepší Pawlikowski. Páčilo sa mi hudobné prostredie a akási ľahkosť s ktorou boli dôležité udalosti u hlavnej dvojice prezentované divákovi. Je jedno či to bolo idylické Poľsko na začiatku filmu, alebo bohémsky a odťažitý Paríž na konci. Tomasz Kot a krásna Joanna Kulig pre mňa ako pár, ktorý zažíva politické strasti a neistoty, fungovali. Tiež sa mi páčilo, že sme tu mali tradičné piesne a ľudovky, rovnako ako aj energický jazzík. Film síce nepôsobí ako myšlienková studnica múdrostí. Ale má príjemnú atmosféru, netlačí na pílu a v zásade ako príbeh funguje. Hoci ten koniec je možno pre mňa trošku silene "poetický". Ale tým, že to má toľko minút. A sleduje to celý príbeh jednej lásky to u mňa fungovalo. Hoci emócie tam budete hľadať podobne ako pri Ide naozaj len ťažko.

    • 22.1.2019  22:00

    Gravitácia sem, gravitácia tam. Film, ktorý bol ocenený oskarom nesiaha tejto emocionálnej, post apo, utopistickej agitke ani po členky. Owen je skvelá postava( prečo ten človek nedostáva viacej dobrých rolí?) a jeho putovanie zničenou Britániou za sprievodu jednozáberoviek a vnútrozáberových montáži od Lubezkiho, robia z tohto filmu jedinečný zážitok. Akčné scény, emocionálne scény, samotná mytológia nového života ktorý treba zachrániť je tu podaná ako zdvihnutý prst voči xenofóbií a toho, že sme všetci ľudia. Jeden z najdôležitejších filmov na poli sci-fi, ktorý pre mňa funguje aj po desiatich pozretiach.

    • 22.1.2019  21:57

    Veľmi komorne podaný príbeh s netradičným hereckým obsadeným, ktorému kraľuje Billy Bob Thornton ako Jacob. Príbeh fungujúci na princípe príčiny a následku je vyrozprávaný v prostredí zasneženého malomesta, kde náhoda strhne vír udalostí, ktoré zapríčinia pád inak dobrých ľudí. Elfman je emocionálny a Raimi veľmi razantne servíruje jedno prekvapenie za druhým. Necháva si priestor pre emócie aj pre napätie a obidve mu funguje na jedničku. Tento film mám z jeho filmografie veľmi rád. Nepôsobí zložito, ale na to s akou zápletkou pracuje, nenudí ani na sekundu. Koniec zarezonoval.

    • 20.1.2019  22:14

    Walter White je super postava. Má presah. Má hĺbku a drobné záchvevy jeho motherfuckerovosti sú veľmi potešujúcim a ozvláštňujúcim prvkom, ktorý si kradne pre seba niekoľko sériových highlightov. Postavy sú dobré a hlavne ich dialógy a reakcie sú uveriteľné. Žiadna hra na istotu. Postavy robia chyby a je to super. Pretože to dodáva sérií jednak na zábavnosti a jednak na autentickosti. Baví ma to, hoci to ešte nemá pre mňa to správne korenie aby som mohol dať plný počet. Som ale zvedavý kam sa to bude vyvíjať ďalej. Konečne som sa k tomuto seriálu dostal a musím povedať, že tých 7 hodín prvej série bolo dosť v pohode. Hoci som si myslel, že vďaka téme to so mnou veľa nespraví. Aaron Paul je super sekundant. 1. séria - 80%

    • 20.1.2019  19:16

    90 roky sú fajn. Síce nedbajú až tak na atmosféru ako pôvodné Halloweeny ale zase kladú dôraz na akciu a postavy. Tým sa dostávame trochu viac pod kožu. A v zásade je to aj relatívne krátke, takže tempo odsýpa a dobre sa na to pozerá. Hlavne finále je veľmi dobre spravené. Majkl už nie je taký pomalý trtko, čo kráča ako keby si nakadil do nohavíc a zároveň má svoj magický nôž, ktorým vie rozraziť dvere, mávať vo vzduchu tak, aby to vydávalo zvuk a ešte kinožiť mládež a všetkých kamošov svojej sestry. V rámci žánru žiadna sláva. V rámci série je to ale iné a pestrejšie. A Jamie so sekerou je cool. Ale v zásade je to stará známa odrhovačka, kedy je Majkl nesmrteľný a postavy zomierajú a ani nie nejako zaujímavo. Slashary fakt pre tú ich ťažkopádnosť nemusím. Solídne 3*

    • 19.1.2019  18:23

    Rovnako ako Zimný spánok je nový film Nuri Bilge Ceylana opusom na ľudský charakter. Postava sa práve dostáva do dospelosti a jej svetonázory sú konfrontované s rodným mestečkom, rodinou a kamarátmi, ktorých názory považuje za spiatočnícke a zastaralé. Je jedno či rozprávame o šťastí, umení, tvorbe, láske, snoch, náboženstve, práci, chudobe, zmene a spomienkach. Všetko prechádza na pretras a všetko má vo filme svoje miesto. Dogu Demirkol je taký turecký Ranbir Kapoor a jeho snaha o zachytenie akéhosi zmysluplného momentu je našou cestou po mentalite súčasných tureckých ľudí. Pripomína mi to atmosférou Pamukové diela. Do toho hrá Serenade od Handela a filozofuje sa tu na priestore troch hodín o stošesť. Tých niekoľko panoramatických, atmosférických záberov zase ukazuje Tiryakiho majstrovstvo zachytiť kolorit krajiny, ktorá nás okamžite zasiahne. A rovnako ako pri Zimnom spánku je trojhodinová dĺžka plynúcou riekou plnou významov. Film, ktorý treba vidieť viackrát. Bude dozrievať ako víno. Pritom je aktuálny a reflexívny. Ceylan je jeden s najlepších súčasných autorských režisérov. Aspoň pre mňa. Vždy keď si už myslím, že vypovedal všetko čo mohol, prinesie ďalším filmom do diskusie znova niečo nové. Pre mňa silný a krásny film. Symbolizmus a lyrika v podobe aká sa robila v Európskych filmoch kedysi.

    • 19.1.2019  16:01
    The Festival (2018)
    **

    The Inbetweeners boli lepší. Asi nemám rád festivaly a tú dementnú techno muziku. V zásade ale taká jednohubka, ktorá neurazí ale ani nenadchne. Niektoré vtipy sú okej. Iné sú zase zahrabané pod neskutočným blatom. Postavy nezaujímavé a v zásade nechutné a finále prostoduché, hoci podané s určitým nadhľadom. To značí bez pátosu. Čo oceňujem. Šteky Frosta, Fieldinga a Clementa potešia ale nezdržia sa na obraze dlho, čo je škoda. Taký ten film čo veľmi rýchlo vyšumí z hlavy ak vám je nad 20.

    • 19.1.2019  10:07

    Pre mňa zatiaľ najlepší diel série. Áno je to predvídateľné ale Seth aj vďaka postavám tomu dal akúsi emocionálnu silu. A má to aj fajn akciu.

<< předchozí 1 2 3 4 34 68 101 134
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Corporate | Seth Dickinson | Shingeki no Kyojin 10